Rambut Cepat Panjang dan Lurus subur Secara semulajadi

Rambut Cepat Panjang dan Lurus subur Secara semulajadi
Peranan rambut dan kuku adalah hampir sama besarnya dengan peranan kulit tubuh anda untuk menjadikan anda tampil cantik dan sihat selalu. Mungkin anda sudah memiliki kulit wajah dan tubuh yang cantik menawan, putih dan juga bersih, di tambah pula dengan kuku kaki dan tangan yang dijaga dengan rapi dan teratur. Namun bagaimana pula dengan rambut Anda? Setiap lelaki dan wanita atau manusia umumnya selalu inginkan rambut yang cantik dan subur menawan, Panjang dan Lurus Tebal Secara semulajadi. 


Apakah rambut anda sudah kelihatan panjang dan lurus subur secara semulajadi?. Realitinya, ramai wanita sekarang jarang mengutamakan penjagaan kesihatan rambut kerana ingin fokus kepada penjagaan anggota tubuh lainya seperti kuku dan kulit. Kalau pun mereka membuat rawatan rambut hanya ala kadar sahaja, seperti hanya dengan cara membersihkan atau mencuci rambut saja. Ini tidak cukup untuk memenuhi nutrisi  agar rambut panjang dan Lurus subur Secara semulajadi. Anda memerlukan beberapa cara rawatan lainnya yang berfungsi sebagai perangsang pertumbuhan rambut dari akarnya supaya rambut cepat panjang dan lurus tebal secara semulajadi.

Salah satu cara rawatan yang baik dan patut untuk dicuba ialah dengan menggunakan cara semulajadi atau tradisional. 
Ada 2 perkara utama yang perlu anda titikberatkan dalam penjagaan rambut. 

1. Cuba jauhi gaya hidup negatif atau tidak sihat terutamanya perkara yang boleh memudaratkan kesihatan rambut, 

2.Memanfaatkan bahan semulajadi untuk membantu rambut anda lebih panjang dan lebih subur.


Rambut Cepat Panjang dan Lurus subur Secara semulajadi

Untuk Rambut Cepat Panjang dan Lurus subur Secara semulajadi anda memerlukan beberapa disiplin untuk diamalkan seperti di bawah ini:


1. Mengambil banyak makanan bernutrisi dan sihat

Untuk Menambah nutrsi dalam menghasilkan rambut Panjang dan Lurus subur Secara semulajadi tidak hanya cukup dilakukan dari luar tubuh kita saja, 

Fungsi makanan sihat juga penting untuk menjaga keseimbangan nutrisi rambut. Nutrisi yang cukup dan seimbang disertai dengan keseimbangan rawatan rambut yang dilakukan dari luar dan tidak mengamalkan berbagai cara hidup tidak sihat juga dapat mempengaruhi kesihatan rambut. Dan ini juga merupakan kunci terpenting dalam menghasilkan rambut yang tidak mudah patah dan mudah gugur sehingga pertumbuhan rambut tetap berjalan dengan baik sekaligus rambut yang lebih cepat panjang. 
Ambillah sumber makanan yang tinggi kandungan protein dan serat kerena kedua-dua umber ini baik untuk folikel rambut sekaligus akan menghasilkan rambut yang Cepat Panjang dan Lurus subur Secara semulajadi.


2. Mengamalkan pengunaan kondisioner/pelembap

Penggunaan kondisioner atau pelembap akan menjaga kelembapan yang juga sememangya sangat penting dan diperlukan oleh rambut anda. Gunakan kondisioner mengikut cara yang betul dan teratur selepas cucian untuk rambut yang Cepat Panjang dan Lurus subur Secara semulajadi.

3. Elakkan penggunaan peralatan rambut yang berasaskan suhu panas

Untuk menghailkan rambut yang cepat Panjang dan Lurus subur, cubalah untuk tidak menggunakan peralatan-peralatan rambut yang menggunakan suhu panas, seperti alat pengering rambut. Suhu panas kurang baik untuk kesihatan rambut, rambut yang sering terdedah dengan suhu panas sinar matahari mahupun pengering rambut akan memudaratkan dan menganggu kesihatan rambut, sekaligus memperlahankan proses rambut yang Cepat Panjang dan Lurus subur Secara semulajadi.

4. Mengamalkan pengunaan minyak semulajadi untuk urutan kepala dengan teratur

Supaya rambut yang Cepat Panjang dan Lurus subur Secara semulajadi gunakanlah pelbagai minyak semuljadi yang boleh dibeli di pasaran sebagai bahan semulajadi untuk melembapkan dan merawat rambut. Minyak-minyak semulajadi ini memiliki kandungan yang baik yang akan dapat merangsang pertumbuhan rambut dengan baik, Sapukan minyak lavender pada kulit kepala dan pada permukaan rambut lalu urut beberapa minit agar minyak meresap. Mengurut kepala secara teratur membantu melancarkan peredaran darah sekaligus akan membantu pertumbuhan rambut yang Cepat Panjang dan Lurus subur Secara semulajadi.

5. Mengabambil Vitamin E dan elakkan amalan mewarna / dye rambut

Untuk menambah nutrisi pada rambut, adalah baik jika anda lebih banyak mengambil makanan yang kaya dengan vitamin E. Selain itu, Juga hindarkan amalam mewarna rambut kerana ianya akan membantu dalam menjaga supaya rambut anda tetap sihat dan cantik.

Supaya rambut anda cepat panjang dan sihat, Anda boleh mencuba berbagai cara yang telah disenaraikan diatas. Lakukan semua cara semulajadi tersebut dengan betul dan konsisten sehingga rambut panjang dan sihat Anda tetap terjaga dengan baik kesihatannya dan Anda tidak perlu lagi melakukan rawatan tambahan untuk mengembalikan kesihatan rambut anda. 

Selalulah mencari tips atau petua tambahan lainya atau cara untuk membuat rambut sihat secara semulajadi. 

0 Response to "Rambut Cepat Panjang dan Lurus subur Secara semulajadi"

Post a Comment